Kontakt
Søg
Ejer
Ejer login
Bliv udlejer
 

FAQ omkring Covid-19 situationens


Hos DanCenter har vi stor forståelse for, at du som kunde kan have mange spørgsmål omkring dit fremtidige ferieophold. Vi har på denne side forsøgt at samle den information, som vi tror, er relevant for dig i forbindelse med dit ferieophold.

Hold dig opdateret

Vi opfordrer dig til at holde dig opdateret omkring restriktioner.
For oplysninger omkring grænseåbning og indrejseregler henviser vi til: reopen.europa.eu/da/
For oplysninger omkring Covid-19, afstandskrav m.m. henviser vi til: coronasmitte.dk

Såfremt du ønsker at annullere eller ombooke dit ophold, skal du gøre det selv via dit online lejebevis. Du finder link til dit online lejebevis i emailen med bookingbekræftelsen. Annullering og ombooking sker i henhold til den normale annulleringspolitik jf. Lejebetingelser.

Spørgsmål og svar

Vi har samlet nogle af de spørgsmål, vi modtager for tiden.

Jeg har booket en feriebolig i Danmark, hvordan skal jeg forholde mig?

Der er intet rejseforbud i Danmark. Du kan holde dig opdateret om de gældende rejseregler i Danmark her.

Eller du kan holde dig opdateret på EU´s hjemmeside reopen.europa.eu/da/ , hvor der findes en oversigt over de enkelte landes rejserestriktioner.

Såfremt du ønsker at annullere eller ombooke dit ophold, skal du gøre det selv via dit online lejebevis. Du finder link til dit online lejebevis i emailen med bookingbekræftelsen. Annullering og ombooking sker i henhold til den normale annulleringspolitik jf. Lejebetingelser .

Jeg har booket en feriebolig i Sverige, Tyskland eller Norge, hvordan skal jeg forholde mig?

Rejserestriktionerne bliver hele tiden opdateret. Du kan holde dig opdateret på de gældende rejseregler for at rejse til Sverige her.

Eller du kan holde dig opdateret på EU´s hjemmeside reopen.europa.eu/da/ , hvor der findes en oversigt over de enkelte landes rejserestriktioner.

Såfremt du ønsker at annullere eller ombooke dit ophold, skal du gøre det selv via dit online lejebevis. Du finder link til dit online lejebevis i emailen med bookingbekræftelsen. Annullering og ombooking sker i henhold til den normale annulleringspolitik jf. Lejebetingelser .

Der er krav om karantæne, hvordan skal jeg forholde mig?

Som antallet af smittetilfælde stiger indfører flere lande krav om karantæne ved ankomst til en destination eller ved hjemkomst. Et karantænekrav er ikke det samme som et rejseforbud. Derfor gælder de normale annulleringspolitik jf. Lejebetingelserne pkt. 6 .

Med mere end 35 dage til ankomst kan du annullere dit ophold mod et annulleringsgebyr (ekskl. administrationsgebyr). Brug selvbetjeningsfunktionen, som du får adgang til via linket i emailen med bookingbekræftelsen, til at annullere dit ophold. Her kan du også se den præcise beregning af annulleringsgebyret for lige din booking.

De gældende regler for annullering, finder du i Lejebetingelserne pkt. 6 .

Jeg har booket en feriebolig, men vil gerne annullere - kan jeg det?

Med mere end 35 dage til ankomst kan du annullere dit ophold i sommerhus mod et annulleringsgebyr (ekskl. administrationsgebyr). Brug selvbetjeningsfunktionen, som du får adgang til via linket i emailen med bookingbekræftelsen, til at annullere dit ophold. Her kan du også se den præcise beregning af annulleringsgebyret for lige din booking.

De gældende regler for annullering, finder du i Lejebetingelserne pkt. 6 .

Kan jeg ombooke til et andet hus?

Hvis du gerne vil ombooke din ferie i sommerhuset til et andet tidspunkt, kan du foretage en ombooking jf. Lejebetingelserne pkt. 7 .

I emailen med bookingbekræftelsen finder du et link til selvbetjeningsfunktionen. Her kan du selv foretage din ombooking.

Hvor finder jeg informationer omkring Covid-19?

På Danmarks officielle hjemmeside for Covid-19 - coronasmitte.dk - kan du finde svar på langt de fleste spørgsmål omkring Covid-19.

Du kan også holde dig opdateret på rejserestriktionerne for Norge , Sverige og Tyskland.

Vi skal flere personer i sommerhus, hvordan er vi stillet?

Uanset hvor højt eller lavt forsamlingsforbuddet er, så betragtes sommerhuse som private boliger. På den baggrund er det op til gæsterne selv at vurdere, hvor mange personer det er ansvarligt at samles i sommerhuset. Det betyder, at de normale annulleringsbetingelser gælder jf. Lejebetingelser.

Kan du få udleveret nøglen til sommerhuset uden at komme i kontakt med andre?

Ankommer du til lokalkontoret indenfor kontorets åbningstid, udleveres nøglen til dit sommerhus over disken. På lokalkontoret finder du både hånddesinfektion og afstandstape på gulvet.

Ankommer du udenfor lokalkontorets åbningstid, finder du nøglen i en kuvert i nøgleskabene udenfor.

Hvis du har spørgsmål, står vores medarbejdere på lokalkontoret klar til at hjælpe. Det er blot at ringe på det telefonnummer, der står på opslaget på døren.

Hvordan er rengøringen i sommerhuset?

Vores sommerhuse bliver altid gjort grundigt rene, når gæster flytter fra huset, og det gør de selvfølgelig også nu. Vi følger naturligvis alle de retningslinjer, som myndighederne giver for rengøring.

Hvordan kan jeg handle ind til min ferie i sommerhus uden at komme i kontakt med andre?

Du kan sagtens handle ind, når du kommer frem til din destination. Hvis du gerne vil holde afstand, kan du handle ind hjemmefra og tage dine varer med. Eller du kan bestille varer til levering med f.eks. Coop MAD.

Hvordan skal du forholde dig, hvis du bliver smittet inden ankomst?

I tilfælde af, at du bliver smittet med covid-19 inden ankomst, henviser vi til Gouda Rejseforsikring jvf. Lejebetingelserne. Såfremt du har valgt at tilkøbe en forsikring.

Hvordan skal du forholde dig, hvis du bliver smittet på ferien?

Hvis du bliver smittet på din ferie, bedes du søge lægefaglig hjælp via akuttelefonen. De vil guide dig. Samtidig skal du telefonisk informere vores lokalkontor om situationen.



Hvis du har spørgsmål om covid-19 skal du først og fremmest søge information på hjemmesiden coronasmitte.dk og ellers ringe til corona-hotlinen på +45 70 20 02 33.